Co2-zonnepanelen
CO2-reductie
mei 3, 2016
Zonnebril bedrukken logo
Zonnebrillen bedrukken is dé trend
mei 17, 2016
[rev_slider over-ons]

Dagje uit

Omdat het ons vak is vinden wij uiteraard dat promotieartikelen en relatiegeschenken bij al onze klanten „ top of mind” moet zijn. Echter de realiteit is anders, en dat snap ik heel goed. Te vaak wordt een promotieartikel of een relatiegeschenk nog gezien als een sluitpost en niet als een keihard marketing instrument.
Ah denk jij nu, preken voor eigen parochie! Ja en nee. Ja, uiteraard, want dat is ons vak. Daar verdienen wij ons brood mee. Dus natuurlijk wil ik graag dat het gehele marketing budget van elk bedrijf aan premiums besteed wordt en het liefst alleen bij Promo Art.
En nee, je doet echt jezelf en dus ook je bedrijf te kort als je denk dat de meerwaarde van een premium of geschenk niet zo heel erg groot is. Maar tegendeel is waar. Cijfers van onderzoeken wijzen uit dat juist de premiums en geschenken een grotere attentiewaarde hebben bij de ontvanger dan een advertentie of gemiddelde commercial ooit kan bewerkstelligen. Maar cijfers zijn saai, moet je helemaal gaat zitten interpreteren etc… Voorbeelden, die willen we. Dat spreekt meer tot de verbeelding. Dat kan! Komt ie…

Dagje Dierentuin!

Heerlijk! Zomaar een extra dag vrij, een doordeweekse dag en eindelijk mooi weer. Laten we nu juist die dag gepland hebben om gezellig met de familie en alle kids naar de dierentuin te gaan. Jassen kunnen we thuis laten, het is duidelijk ijsjes weer. Wel extra kleding voor de kinderen mee want het is zo lekker warm dat ze vast een nat pak gaan halen in het waterfestijn. Hup, alles op tijd in de auto en daar gaan we. De familie op pad. Uiteraard met een klein koeltasje met drinken, wat broodjes, fruithap voor de jongste, nou ja je kent het wel. Beladen zoals elke gemiddelde familie die een dagje uit gaat. Oh ja, wel een koeltasje die we van de slager hebben gekregen. Met zijn logo erop.
Olifanten, ijsberen, flamingo’s, pinguïns, speeltuintje, klimrotsje, apen alles komt voorbij. Even wat drinken, lunchen. Onderweg komen we uiteraard her en der het personeel van de dierentuin tegen. Duidelijk herkenbaar want ze dragen mooie werkkleding, met logo! Toch beetje jaloers, hebben wij niet geleverd. Tussenstop bij het waterparadijs, kinderen willen hier even spelen. Tuurlijk dat kan. Gaan wij hier zitten, kunnen jullie ons zien en maken wij leuke foto’s. Naast ons ook een familie, man, vrouw en twee jongens. Nog net even meer bepakt en bezakt als wij zijn. Zij gaan er weer vandoor, dus gaan jullie maar hier zitten. Fijn dankjewel en veel plezier nog! Terwijl zij alles verzamelen en de trolley grijpen waar hun proviand in zit en weglopen, valt mijn oog op die bewuste trolley. Beetje vakidioot ben ik, dus ik kijk altijd of ik het product herken en of ik weet waar het vandaan komt en of het mooi bewerkt is.
Promo Art buggy relatiegeschenkDe rugzaktrolley herken ik niet, wel zie ik dat er een mooie borduring op het voorvakje staat. Goede keuze denk ik, slijtvast en duidelijk zichtbaar. En ineens valt mijn oog op het jaartal, de trolley is bij een speciale gelegenheid kado gedaan in 2009! Wauw denk ik, knap gedaan van dat bedrijf. Een trolley die 7 jaar na dato nog steeds gebruikt wordt. En dankbaar ook. Vandaag de dierentuin en waar zou de trolley de volgende keer mee naar toe gaan. En wat een avonturen heeft hij al achter de rug in die 7 jaar. Vast mee geweest op vakanties, dagjes uit, logeerpartijen, sportveld, seminars, beurzen. Die trolley was dus 7 jaar geleden een relatiegeschenk. Dankbaar in ontvangst genomen en bewijst al 7 jaar zijn dienst. Wat een fijne associatie zal die familie hebben bij het ontvangst moment. En denk je eens in hoe vaak mensen al naar het logo op de trolley hebben gekeken en dat nog gaan doen. Daar kan echt op geen enkele wijze een advertentie of commercial tegenop!

En dat is nou precies waar ons vak om draait. Het juiste geschenk voor de juiste gelegenheid. Enfin, onze broodjes en drinken zijn op, de dag loopt langzaam ten einde, kinderen worden moe dus tijd om te gaan. Bij de uitgang moeten we eerst nog noodgedwongen door de dierentuinshop, zo gaat dat, Daar ligt allerlei bedrukte merchandise met logo van de dierentuin. Leuk voor thuis, herinnering aan een fijne dag uit.